Vil gerne rage et lidt længere stykke af værdikæden til sig
Hos Michael Andersen på Tøvestensgaarden ved Slagelse ses en øget transparens i produktionen som en måde at knytte kunderne tættere til sig.

Michael Andersen står gerne på mål for at anbringe de nyfødte kalve i kalvehytter den første tid. - Men jeg har før oplevet, at det kan være svært at forklare det i et Ffacebook-opslag, fordi modtageren taler ud fra et helt andet udgangspunkt, og derfor bliver det alt for unuanceret. I stedet vil jeg invitere folk herud, så de kan se, hvordan vi håndterer dyrene,, og vores stalddør står altid åben, siger han.
Brød fra Bilka Bageren til formiddagskaffen på Tøvestensgaarden vidner om en alt andet end fanatisk tilgang til nye nicheproduktioner. Og med en samlet mælkeproduktion fra op mod 350 køer, hvoraf de 70 er økologiske og producerer hømælk, mens resten er konventionelle, er der både en velbegrundet tvivl og ambitiøs tilgang til husdyrproduktionens placering i samfundet i de kommende årtier.
- Jeg ved med mig selv, at jeg
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her








































