Griber efter en større del af værdikæden
Med produktion og salg af græsæg fra et mobilt hønsehus får bedriften hjemtaget en vigtig del af den værdikæde, danske landmænd gennem mere end 140 år har udliciteret. - Men du skal kunne lide at sælge dine produkter til forbrugeren, siger manden bag de danske mobile hønsehuse, Flemming Haugaard.

- Man skal være villig til at føre sit produkt helt frem til forbrugeren for at gafle sig en større del af værdikæden, siger Flemming Haugaard. Fotos: Bøje Østerlund
Hvis man som landmand kun råder over et enkelt led eller få led i værdikæden, er der kun en udvej, hvis man vil have et større del af kagen. At optimere til det yderste og øge volumen, så den lille fortjeneste pr. enhed bliver til så mange små fortjenester, at man kan leve af det.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her