Den danske fjerkræsektor presses fra flere sider

For stor produktionskapacitet af økologiske æg, prispres på skrabeæg, øget udenlandsk konkurrence på kyllingekød og senest dagligvarekæden Lidl´s udmelding om udfasning af de såkaldte >>turbokyllinger<< presser de danske producenter, lød det på onsdagens årsmøde i Landbrug & Fødevarer Fjerkræ.

Formand i Landbrug & Fødevarer Fjerkræ, Martin Hjort Jensen (tv), og næstformand Jens Skovgaard-Jensen (th), aflagde beretning om henholdsvis kyllingeproduktion og ægproduktion ved årsmødet onsdag. Foto. John Ankersen

Stolthed, anerkendelse og ikke mindst en branche, der stadig lokker nyetablerede til, samtidig med at etablerede æg- som slagtekyllingeproducenter bygger nyt og udvider produktionen.

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også