Var det imod loven, da Danish Crown i 2020 i en reklamekampagne blandt andet slog på tromme for, at »Dansk gris er mere klimavenlig, end du tror« i kampagnen »Klimakontrolleret Gris«?

Det mener miljøorganisationen Greenpeace, der har meldt Danish Crown (DC) og selskabets ledelse, herunder Jais Valeur, til politet i den langvarige sag. Tingene tog for alvor fart, at Greenpeace i juni 2021 klagede over kampagnen til Forbrugerombudsmanden, efter en langvarig dialog med slagteriselskabet.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen

Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.

Allerede abonnent? Log ind her

Få ubegrænset adgang med abonnement