Forbrugere savner viden om økologisk produktion
Ny analyse viser, at især unge vil købe mere økologi, hvis de får bedre indsigt i produktionen. Landbrug & Fødevarer lancerer ny kampagne for at styrke kendskabet.

Der er mangel på viden om økologisk produktion i Danmark, viser nye tal. Arkivfoto
Der mangler viden om økologisk produktion, hvis forbrugerne skal lægge flere økologiske varer i kurven.
En analyse fra Norstat for Landbrug & Fødevarer viser, at 18 procent af forbrugerne ville købe mere økologi, hvis de vidste mere om produktionen. Blandt de 18-29-årige gælder det 27 procent. Især kendskabet til økologisk kød, æg og mejeriprodukter halter.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her