Nellemann Machinery bygger på Midtsjælland

Nellemann Machinery bygger nyt 20.000 kvadratmeter stort domicil i Ringsted, der forventes færdigt i løbet af 2024. Byggeriet er en del af virksomhedens vækststrategi.

Nellemann Machinerys største brand i alle tre lande er Kubota. I Danmark føres ligeledes Kubotas fulde komplette landbrugsredskabsprogram med plove, harver og græsudstyr til landbrug.

Nellemann Machinery tager næste skridt i deres strategi, hvor et nyt domicil i Ringsted skal samle alle deres aktiviteter øst for Storebælt.

Virksomheden vil tættere på kunderne og levere højere smidighed og ekspertise på særligt udvalgte brands til nøje udvalgte målgrupper i både Norge, Sverige og Danmark.

- Vi har indstillet sigtekornet på vej og park, landbrug samt entreprenører, der er vores strategiske fokus og hvordan vi kommer tættere på deres behov. Ved at flytte til Ringsted bliver vi geografisk mere centralt placeret på Sjælland og kommer dermed naturligt tættere på flere kunder, udtaler administrerende direktør for Nellemann Machinery, Kristian Refnov.

- Samtidig er, tilføjer han, vores nye domicil placeret tæt på motorvejen, hvilket gør at vi stadig kan nå de københavnske forstæder på 30 minutter.

Oplagt og central placering

Med en helt central placering på Sjælland, hvor 55.000 bilister dagligt passerer, er det nye Business Park Ringsted en oplagt placering for Nellemann Machinerys aktiviteter i Østdanmark. Flytningen af maskinimportørens hovedkvarter sker som led i deres strategi, hvor produktekspertise, smidig service og høj tilstedeværelse hos kunderne er centrale elementer.

- Vi har servicebiler og sælgere placeret rundt i hele landet, og vi kommer derfor også tættere på vores medarbejdere. Skulle vi dertil blive mere attraktive over for kommende medarbejdere, er det også et parameter, der er værd at tage med, når der skal vækstes, forklarer direktøren.

Nellemann Machinery forventer, at byggeriet på den 20.000 kvadratmeter store grund står færdigt i løbet af 2024.

Nysgerrige efter nye brands

Byggeriet er bare ét led i Nellemann Machinerys strategi. Udover nye bygninger, der matcher kundernes behov, arbejder importøren ligeledes på at skabe den helt rette produktlinje. Deres fokus er på en snæver produktportefølje, som de kan være eksperter i og samarbejde om på tværs af de tre nordiske lande, de opererer i.

- Vi har de senere år sikret os, at de maskiner, vi importerer, passer så godt som muligt til vores strategi. Vi har over de senere år indsnævret vores portefølje, som har ført til ophør af samarbejdet med flere brands, da de enten ikke passer ind i vores strategi eller til vores målgrupper, fortæller Kristian Refnov og fortsætter:

- Vi er nu kommet så langt, at vi godt kan begynde at være lidt nysgerrige omkring, hvad der findes af muligheder for nye brands. Det vigtigste for os er, at det passer ind i vores strategi og forretningsmodel, så vi kan forsætte den vækstrejse, vi er på, i de kommende år.

- Vi vil helst arbejde med brands, vi kan arbejde med i alle tre lande, så vi sikrer en høj specialisering og det rigtige flow af varer af både maskiner og reservedele. Vi har haft et godt 2021, hvor vi har fulgt planen og leveret på alle parametre - nu skal vi tage det næste skridt, slutter Kristian Refnov.

Læs også