»Dansk Kalv« øgede salget af kalvekød markant
En vellykket relanceringskampagne af Dansk Kalv i samarbejde med Coop satte sit aftryk på salget af dansk kalvekød i juni måned.

»Dansk Kalv« boostede salget af kalvekød i juni måned i forhold til året før. Nu planlægges der en ny kampagne til efteråret.
I slutningen af maj startede Danish Crown i samarbejde med Coop en stor relanceringskampagne af brandet Dansk Kalv.
Kampagnen gav Dansk Kalv brandet en helt ny identitet med nyt logo og visuelt udtryk, alt sammen for at gøre det endnu mere tydeligt for de danske forbrugere, at konceptet er lig med dansk opdræt og god dyrevelfærd.
- Meget tyder på, at de danske forbrugere har forstået budskabet. De har i hvert fald købt langt mere dansk kalvekød, end de plejer, lyder det fra Henning Sønnichsen Director i Sales DK i Danish Crown Beef.
Salget i juni måned steg med over 50 procent i forhold til juni måned sidste år, og der har været et stort og konstant salgstryk gennem hele juni måned.
Sydeuropa hænger
Henning Sønnichsen fortæller videre, at mersalget af kalvekød til Coop især har været vigtigt, fordi det har haft en udlignende effekt på den samlede afsætning, da salget af kalvekød til Sydeuropa stadig ikke er på niveau med sidste år på grund af Corona-pandemien.
Salget har været rimelig jævnt fordelt på alle produkterne, hvor topsælgerne er mørbrad, ribeye, koteletter, culotte, cuvette og wienerschnitzel.
Henning Sønnichsen afslører også, at der til efteråret igen kommer et øget fokus på Dansk Kalv.
- Når vi kommer hen til efteråret, vil der komme endnu et rul af markedsføring og fokus på Dansk Kalv brandet, så vi får fastholdt det gode tryk og momentum, vi har fået skabt omkring brandet, så de danske forbrugere virkelig får det ind under huden, siger han.