Landmænd slipper for sigtelser efter demonstration
Selvom der var rejst sigtelser mod en gruppe lodsejere og landmænd i Lille Vildmose, der demonstrerede mod Aalborg Kommunes byggeplaner i mosen, frafalder politiet nu sigtelserne i sagerne.
Det skriver Nordjyske.
Lodsejerne var i efteråret i en ophedet konflikt med kommunen, der var ved at etablere et naturgenopretningsprojekt på jorden. Det endte i en demonstration, hvor 200 af områdets landmænd og lodsejere deltog – men som ifølge kommunens folk også stod i vejen for deres gravearbejde. Det udløste sigtelser fra politiet mod en række af landmændene. Der var i alt otte anmeldelser til politiet.
Årsagen til lodsejernes demonstrationer var, at de mener, at naturgenopretningsprojektet er sat i gang på ulovligt grundlag.













































