Arla får palmeolie-ros fra WWF
Arlas arbejde med at skåne regnskoven i forbindelse med brug af palmeolie får nu ros af WWF Verdensnaturfonden. For den danske mejerigigant har arbejdet målrettet omkring bæredygtighed, og det har givet pote.
Hvert år udgiver WWF Verdensnaturfonden deres såkaldte Palmeolie-scorecard, der rangerer 227 virksomheder baseret på deres arbejde med palmeolie. Det gælder blandt andre danske Arla Foods, COOP Danmark, Rema 1000 og Salling Group samt internationale storspillere som L’Oreal, Ferrero, IKEA og McDonald’s.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.
Prøv 30 dage for 30 kr
Allerede abonnement?
Log ind her

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her