Virksomhedsstof 24-12-2021 07:33:10 Nudging skubber til salget af økologisk grisekød I et eksperiment, foretaget af Økologisk Landsforening i samarbejde med Coop Danmark og adfærdsforskningsvirksomheden iNudgeyou, er det lykkedes at øge salget af svinekød med knapt 40 procentpoint med klar skiltning om økologiens merværdi. Salget af økologisk grisekød kan øges med op til 36,8 procentpoint, når skilte fortæller, at det er produceret i Danmark, og at kunderne samtidig får info om økologiens merværdi. Fotos: Økologisk Landsforening Af Victor Juul Grønbæk victor@effektivtlandbrug.dk 23 74 12 37 Gem Hvad gør, at du vælger økologisk svinekød fremfor den ikke-økologiske eller omvendt? Er prisen en faktor? Dyrevelfærd? Ja der kan være mange årsager til, at en forbruger vælger et givent produkt fremfor et andet. Vil du læse mere? Prøv 30 dage for 30 kr. Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement. Allerede abonnent? Log ind Forrige artikel Næste artikel Læs også Uhyggelig højtid hitter: Salg og produktion af græskar i Danmark skyder i vejret