Fakta har på fem år fordoblet øko-salget
Danmarks hurtigst voksende kæde på økologi-salg er nu Fakta. Siden 2015 har kæden øget sin økologi-andel fra 5,8 til 12,6 procent, og den udvikling fortsætter med uformindsket styrke. I år passerer omsætningen for første gang én milliard kroner.
- Forklaringen er først og fremmest, at Fakta har forstærket indsatsen på økologi ved at udvide udvalget og dernæst styrke markedsføringen. Alene i løbet af de seneste 12 måneder har vi øget antallet af forskellige økologiske varer med cirka 50 procent, siger kædedirektør i Fakta, John Hornbech Christensen.
Han oplyser, at den helt store vækst-motor er Faktas egen serie af økologiske varer, 365 Økologi, som ifølge John Hornbech Christensen er økologi i høj kvalitet til lav pris.
- Forklaringen er først og fremmest, at Fakta har forstærket indsatsen på økologi ved at udvide udvalget og dernæst styrke markedsføringen. Alene i løbet af de seneste 12 måneder har vi øget antallet af forskellige økologiske varer med cirka 50 procent, siger kædedirektør i Fakta, John Hornbech Christensen.
Han oplyser, at den helt store vækst-motor er Faktas egen serie af økologiske varer, 365 Økologi, som ifølge John Hornbech Christensen er økologi i høj kvalitet til lav pris.