Ny imagekampagne skal skaffe flere hænder
I et forsøg på at få flere elever til jordbrugsuddannelserne og medarbejdere til landbruget, er optagelser til en ny kampagne i gang.

Olli Jokinen fra 727 Communication A/S er sammen med medarbejdere fra T2 Studio i gang med optagelser til en imagekampagne.
Flere maskinstationer, landbruget generelt, gartnerierne og entreprenørvirksomhederne mangler arbejdskraft. Faktisk anslås det, at op mod to tredjedele af primærvirksomhederne mangler hænder til at få løst en række opgaver.
For at få flere til at vise interesse for landbruget og de relaterede virksomheder, er GLS-A, det vil sige Gartneri-, Land-, og Skovbrugets Arbejdsgivere, 3F, og Kompetencefonden gået sammen for at lave en imagekampagne. En kampagne der støttes af Danske Maskinstationer & Entreprenører (DM&E).
For at få flere til at vise interesse for landbruget og de relaterede virksomheder, er GLS-A, det vil sige Gartneri-, Land-, og Skovbrugets Arbejdsgivere, 3F, og Kompetencefonden gået sammen for at lave en imagekampagne. En kampagne der støttes af Danske Maskinstationer & Entreprenører (DM&E).
Optagelse ved Tureby
- Imagekampagne skal blandt andet vise, hvordan det er at arbejde i landbruget, herunder også på maskinstationer. Kampagnen kommer også til at rumme små karriereportrætter af nogle af de, der allerede er ansat i landbruget.
Sådan lød det fra konceptchef i kommunikationsbureauet 727 Communication A/S, Olli Jokinen, da LandbrugØst mødte ham, sammen med fotograf og optagefolk på Niemanns Maskinstation ved Tureby.
Videre lød det: - Det er en image- og brandingkampagne, der skal køre primært på de sociale medier i efteråret, og hvor man vil markedsføre landbruget og uddannelserne på en måde, så flere får lyst til at arbejde i landbrugserhvervene.
Kampagnen får, når den skydes endeligt i gang, sin egen website på workgreen.dk.
Sådan lød det fra konceptchef i kommunikationsbureauet 727 Communication A/S, Olli Jokinen, da LandbrugØst mødte ham, sammen med fotograf og optagefolk på Niemanns Maskinstation ved Tureby.
Videre lød det: - Det er en image- og brandingkampagne, der skal køre primært på de sociale medier i efteråret, og hvor man vil markedsføre landbruget og uddannelserne på en måde, så flere får lyst til at arbejde i landbrugserhvervene.
Kampagnen får, når den skydes endeligt i gang, sin egen website på workgreen.dk.
Læs hvordan Birger Niemann støtter kampagnen i LandbrugØst nummer 26-2018