Landmænd og konsulenter var mindre tilfredse med Tast selv-service under ansøgningsrunden i år, end det var tilfældet sidste år. Det oplyser NaturErhvervstyrelsen.

Styrelsen peger på, at en undersøgelse viser, at 54 procent af konsulenterne og 32 procent af landmændene er tilfredse eller meget tilfredse med forløbet af ansøgningsrunden i år. Dermed er tilfredsheden ti procent lavere end sidste år, lyder det.

- Det er klart, at de mange nye og komplekse regler har været en udfordring for landmænd og konsulenter i ansøgningsrunden. Vi er ærgerlige over, at tilfredsheden med Tast selv er faldet og følger nu op på de områder, hvor vi har mulighed for at forbedre systemet, siger EU-direktør i NaturErhvervstyrelsen Sarah Børner på styrelsens hjemmeside.

Her fremgår det, at resultatet af undersøgelsen nu indgår i arbejdet med at forbedre Tast selv-service.

- Vi vil frem mod 2016 have fokus på at forbedre systemet på de punkter, som har en direkte effekt for brugerne. Det er derfor vigtigt, at vi i processen har et tæt samarbejde med landmænd, konsulenter og organisationer. Derfor er det glædeligt, at der er så mange, der har deltaget i undersøgelsen og dermed givet os værdifuldt input, konstaterer Sarah Børner.