Virksomheder opfordres til at se på nye vækstmarkeder

Mange markeder har endnu ikke fået den store opmærksomhed, vurderer handelspolitisk chef

Kampen om nye vækstmarkeder er i fuld gang, og den danske eksportsucces til Kina blev grundlagt allerede inden, den økonomiske vækst i Kina eksploderede.

Sådan lyder det fra handelspolitisk chef i Landbrug & Fødevarer (L&F) Anna de Klauman i L&F’s webmagasin Foodculture.dk. Hun vurderer derfor, at det er vigtigere end nogensinde, at danske virksomheder opsøger muligheder på nye vækstmarkeder.

- Der er mange markeder, som ikke har fået den store opmærksomhed endnu, men hvor der uden tvivl vil ske store ting inden for de næste fem, ti eller 20 år. Når det sker, er det en kæmpe fordel for dem, der allerede er etableret og har lokale partnere, siger Anna de Klauman til Foodculture.dk.

Anna de Klauman peger eksempelvis på vækstmarkeder som Nigeria, Ghana og Kenya – og hun finder også økonomier som Sydkorea, Indonesien og Mexico interessante.

 

Læs også