Danske kvinder tvivler mere på mælks sunde egenskaber, end kvinder i Belgien, Frankrig, Holland, Irland, Nordirland og Østrig. Det skriver Landbrug & Fødevarers netmagasin Foodculture.dk.

Baggrunden er en analyse, som analysebureauet Gfk har lavet. 3.700 kvindelige forbrugere fra de seks lande har givet deres holdninger og kendskab til mælk til kende.

- Vi må konstatere, at danske forbrugere scorer lavest på stort set alle parametre, når det gælder opfattelsen af mælkens positive egenskaber. Det er naturligvis en udfordring for branchen, hvor vi måske kan lære noget af vores nabolande, siger marketingsprojektleder i Mejeriforeningen Lars Witt Jensen til Foodculture.dk.

Analysen er en del af en større kampagne ved navn ”Milk – a force of nature”, der skal få europæere til at drikke mere mælk. Kampagnen har et samlet budget på 120 millioner kroner, hvoraf Danmarks andel er 15,5 millioner over tre år.