Fodboldlandholdet og fodboldskoler får ikke længere penge
fra Arla.
I stedet vil Arla poste penge i at ændre unges madvaner.
Det skriver Børsen.
- Et voksende antal unge har udviklet sig til
madanalfabeter. De aner intet om madlavning og råvarer. Men får man grundlagt
gode madvaner som ung, så tager man dem med resten af livet siger
marketingsdirektør i Arla Jakob Bernhard Knudsen til Børsen.
Ud over et farvel til fodbolden, vender Arla også ryggen til
dyrskuerne.
- Dyrskuerne er mere orienterede mod vores andelshavere og
forbrugere, der allerede har et positivt syn på Arla. Men det er i de store
byer og i særdeleshed i København, vi skal gøre os mere gældende, lyder
begrundelsen fra Jakob Bernhard Knudsen.
Ifølge Børsen vil Arla med sin madfond blandt andet står for
madlejrskoler for børn og unge, hvor deltagerne skal få viden om mad,
bæredygtighed og råvarer.