Landbrug & Fødevarer sætter gang i en ny reklamekampagne, der skal vise befolkningen, hvad landbruget bidrager med
I en ny reklamekampagne, der skal køre hen over efteråret,
sætter Landbrug & Fødevarer fokus på fødevareerhvervets betydning for
Danmark. Det oplyser Food & Culture.
- Landbruget er mere end grise og mad. Når verdens fossile
brændstoffer slipper op, kan landbruget levere bioenergi, ligesom erhvervet er
en af ”driverne” for at skabe vækst og arbejdspladser i yderdanmark, lyder det
fra Lisbeth Olsgaard, der er brandmanager ved Landbrug & Fødevarer.
Baggrunden for kampagnen er ifølge Food & Culture, at
det stadig kan knibe med forståelsen for fødevareerhvervets betydning for
Danmark hos nogle danskere.
I reklamefilm og annoncer vil landbruget derfor skitsere sine bud på
løsninger af vanskelige spørgsmål som vækst, eksport, energibehov og
beskæftigelse.
- Vi går tættere på de mennesker, der arbejder i erhvervet og giver svar på
store spørgsmål som energi og miljø, hvor Landbrug & Fødevarers medlemmer
er en del af løsningen, siger Frederik Preisler fra reklamebureauet Mensch, der
står bag kampagnen, til Food & Culture.
Han ser kampagnen som et brud med brokkementaliteten i dansk landbrug, for
danskerne skal have øjnene op for de moderne landmænd.
- Den almene dansker kan ikke skelne mellem landmænd, der hidser sig op og
banker i bordet, og så de moderne landmænd, der er med til at løse fremtidens
udfordringer. Men med denne kampagne satser Landbrug & Fødevarer på at være
en moderne, værdig samtalepartner i den store diskussion om at løse fremtidens
problemer.