Nu vil DLG være kendte

DLG vil være mere kendt i omverdenen og har hyret en ny koncernkommunikationschef, der har en fortid som udenrigskorrespondent i Østen.

DLG er Danmarks niende største virksomhed, men med et kendskab i omverdenen, der ikke når samme højder. Sådan skal det ikke være fremover, lyder det nu fra selskabet selv.

Derfor har man fra 1. marts hyret Jes Randrup (39), der i de sidste 17 år har arbejdet som udenrigskorrespondent i metropolen Hongkong. Jes Randrup er ansat som koncernkommunikationschef på DLG’s hovedkontor på Axelborg i København..

- Det sitrer i Jes’ fingre, idéerne står i kø, og tastaturet når ikke at køle af de næste mange måneder. Han vil grave de mange historier frem, der gemmer sig i den internationale koncern, så danskerne får et skarpere billede af, hvem DLG er, og hvad den mangfoldige koncern, der rækker mere end 100 år tilbage, står for i dag, lyder det fra DLG i en pressemeddelelse.

Ifølge DLG får Jes Randrup en vigtig rolle i at sikre god og strategisk kommunikation i relation til alle DLG’s interessenter, og han skal sammen med de øvrige kommunikationsmedarbejdere udbrede kendskabet til DLG. Dertil kommer mere fokus på den politiske kommunikation for at sikre, at koncernen varetager ejernes interesser – altså landmændene, der er andelshavere i DLG.

- Jes Randrups internationale baggrund og evnen til at se tingene udefra er yderst relevante for jobbet som kommunikationschef, for koncernen ønsker at øge kommunikationsindsatsen udenfor landets grænser. Med datterselskaber i over 20 lande er der meget at tage fat på – i første omgang i Tyskland, Sverige og Frankrig. Senere måske også Kina, hvor DLG for et år siden indgik et nyt strategisk partnerskab indenfor vitaminer og mineraler, lyder det fra DLG.

Jes Randrup har som journalist arbedet i Venstres Folketingsgruppe, NBC i Moskva, CNN i Beijing, TIME i Hongkong og over 10 år hos Jyllands-Posten som Kina-korrespondent, herunder også Hongkong, Taiwan, Nordkorea og Asien generelt.

Læs også