Burgerbøffer sikrer Danish Crown Beefs salgsfremgang i presset halvår
Trods en tilbagegang på 6 procent i omsætning øger Danish Crown Beef salget af egne brands betydeligt. Inflationspresset har skubbet til prisbilligere produkter som burgerbøffer, hvilket har været de bærende salgskanaler.

Foto: Danish Crown
Første halvår af 2024 hos Danish Crown Beefs har været præget af faldende omsætning. For de første seks måneder falder omsætningen med 6 procent til 2,95 milliarder kroner.
Alligevel oplever slagterigigantens oksekødsvirksomhed, at der bliver lagt væsentlig flere oksekødsprodukter med et Danish Crown-logo på i indkøbskurven. Danish Crown Beef har nemlig øget sit salg af produkter med egne logoer med 150 procent i det første halvår sammenlignet med samme periode sidste år.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her