Når Organic Summit 2025 finder sted 18.-19. august i Den Sorte Diamant, er Meny hovedsponsor.

Topmødet samler aktører fra hele den europæiske fødevarekæde og skal accelerere EU’s mål om 25 procent økologisk landbrug og forbrug inden 2030.

- Økologi er et af Menys vigtigste fokusområder. Vi arbejder målrettet med vores sortiment, vores leverandører og hele værdikæden for at gøre det lettere for forbrugerne at vælge økologi. Men vi er langt fra i mål, siger kommerciel direktør Kristine Pilgaard.

Kæden ser topmødet som en platform til at drøfte markedsbarrierer, styrke gennemsigtighed og skabe bedre rammevilkår for producenter. For ifølge den kommercielle direktør efterspørger forbrugerne økologi, og Meny vil gerne tage ansvar.

Ifølge Økologisk Landsforening er detailbranchens engagement afgørende.

- Det handler om hele rejsen fra jord til bord, siger direktør Rasmus Prehn.

Topmødet afsluttes med et fælles europæisk statement og konkrete anbefalinger til, hvordan EU’s økologiske målsætninger kan omsættes til handling.

Business