Puck-ost i høj kurs: Arla vil styrke foodservice i Mellemøsten
Den danske mejerikoncern Arla ser vækst i flere lande i Mellemøsten, og nu vil man have flere produkter ud i de professionelle køkkener.

Arla Foods vil styrke foodservice i Mellemøsten, hvor man allerede er markedsledende indenfor smøreost på glas. Foto: Arla Foods
Arla Foods har planer om at skrue op for salget til professionelle køkkener i Mellemøsten, der er mejerigigantens næststørste marked efter EU.
Det beretter FødevareWatch.
Regionen står i dag for 40 procent af omsætningen i Arlas internationale division og har i mange år bidraget med solid vækst og indtjening.
- Foodservice er et af de områder, vi skal skue op i de kommende år, fordi vi skal have en stærk markedsandel – også på foodservice – i vores markeder, siger Lillie Li Valeur, koncerndirektør i Arla International, til mediet.
Ifølge Arla drives væksten i foodservice især af en stigende restaurantkultur i lande som Saudi-Arabien, Irak og Libanon, hvor man ser en tocifret vækst. Ligeledes forventer man, at Egypten også vil bidrage positivt til restaurantkulturen fremover.
Arla Foods er allerede markedsledende indenfor smøreost på glas i regionen med sit Puck-brand og investerede i august i et produktionsanlæg i Bahrain, der skal øge produktionskapaciteten med 30 procent.





































