Danish Crown Beef har stor fremgang i mærkevarer: - Det er vores fornemmeste opgave at knytte landmanden og forbrugeren sammen
En vækststigning på 35 procent i salget af mærkevarer og en øget gennemsnitlig afregning til andelsejerne gjorde, at Danish Crown Beef i 2022/23 holdt omsætningsniveauet fra sidste år. Ifølge den adm. direktør i selskabet er det resultatet af at sælge den gode historie om de gode danske produkter.

Arkivfoto
6 milliarder kroner.
Sådan har omsætningen lydt to år i træk for Danish Crowns oksekødsafdeling, Danish Crown Beef.
Hvor det sidste år blev tilskrevet, at priserne på oksekød steg som følge af kombinationen af øget efterspørgsel efter covid-19-genåbningen og et reduceret udbud af dyr, skal vedligeholdelsen af toplinjen findes et andet sted i år.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.
Prøv os for 10 kr. om ugen
Allerede abonnement?
Log ind her

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her