Madspildsvirksomheds nye datomærke er en bragende succes
Blot tre måneder efter lanceringen i november 2021 har Too Good To Go’s et nyt mærkat, der skal få forbrugerne til at bruge sanserne, inden de kasserer varer mærket »bedst før«, allerede haft den ønskede effekt. Ifølge en Epinion-undersøgelse svarer 43 procent at de nu er mere opmærksomme på eget madspild pga. mærkatet.

Mærkatet fra Too Good To Go opfordrer forbrugerne til lige at bruge deres sanser, inden de smider mad ud, der stadig trygt kan spises. Tre måneder inde i kampagnen, har den allerede en mærkbar effekt. Foto: Too Good To Go
Ofte god efter: Se, duft, smag.
Det er det budskab, som madspildsvirksomheden Too Good To Go har anvendt på deres nye mærkat på fødevarer, der skal opfordre forbrugerne til i langt højere grad at anvende sanserne, end blot at stole blindt på den angivet »bedst-før«-datomærkning.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her