Hvis man havde regnet med at få besøg af sælgere fra DLG, må man vente forgæves foreløbigt. Grovvaregiganten er stoppet med at køre ud til deres kunder i salgsarbejdet.
Overalt i det danske samfund er der ændrede procedurer som følge af corona-pandemien, der har været med til at lægge dele af det danske samfund helt dødt og kommer til at gøre det i den kommende tid.
Et af de steder hvor man allerede har taget sine forholdsregler og holder et nøje øje med situationen er hos DLG.
Foderstofgiganten har haft fokus på at holde styr på deres forsyningssituation, og den gode nyhed er, at deres daglige drift kører som normalt, fortæller kommunikationschef Mette Sehested.
Der er dog lavet om i visse procedurer.
- Vi kører ikke ud til vores kunder mere. Vi opfordrer vores kunder til at lægge deres ordrer inde på kundeportalen, fordi vi oplever, der er mange, som ringer ind med spørgsmål til kundecentret, siger hun og tilføjer:
- Desuden har vi bedt vores chauffører om at holde behørig afstand og så vidt muligt undgå kontakt med kolleger og kunder. Det betyder blandt andet, at de ikke giver hånd, når de er ude og levere varer hos kunderne.
Hos DLG oplever man fuld støtte fra medarbejderne omkring de tiltag, der er sat i værk fra ledelsen, tilføjer hun.
- Vi bakker naturligvis fuldt op om myndighedernes tiltag, for vi mener, at det er vigtigt at tage samfundsansvar i den nuværende situation. Vi besluttede derfor allerede onsdag formiddag at bede de medarbejdere, der har mulighed for det, om at arbejde hjemmefra, beretter Mette Sehested.
- Medarbejderne i driften kan af gode grunde ikke arbejde hjemme, så der tager vi en række forholdsregler ift. blandt andet hygiejne og adfærd, ligesom vi sørger for, at skiftehold ikke overlapper, hedder det videre.
Til gengæld er Land & Fritid-butikkerne åbent som normalt. DLG henstiller til, at kunderne her følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger om hensigtsmæssig adfærd i det offentlige rum – herunder god håndhygiejne.