Food Nation: Nævn et land i verden med eksport af gode landbrugsprodukter
Ovenstående spørgsmål har organisationen Food Nation stillet 1.229 beslutningstagere i USA, England, Tyskland, Kina, Japan og Indien. Kun fem procent af erhvervsfolkene svarede Danmark. Dermed er der et stort potentiale, lyder det fra Food Nation.

Der er store muligheder for at udvikle og markedsføre de danske landbrugsprodukters gode image yderligere, påpegede Lise Walbom fra Food Nation sammen med Frank Øland fra Landbrug & Fødevarer ved et pressemøde i denne uge. Fotos: Jørgen P. Jensen
Os, der til daglig arbejder i dansk landbrug, er nok tilbøjelige til at regne danske landbrugsprodukter som værende tæt på de bedste i verden.
Spørger man imidlertid beslutningstagere indenfor landbrug og fødevarer i andre lande, siger de - måske ikke overraskende - i mange tilfælde det samme. At deres lands landbrugsprodukter er tæt på at være de bedste i verden.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her