- Det, man kalder markedsdrevet dyrevelfærd, er i virkeligheden ikke særligt ofte drevet af forbrugerne.

Det mener Birthe Steenberg, der er generalsekretær for Avec, som er en fælleseuropæisk interesseorganisation for producenter af fjerkrækød.

Generalsekretæren forklarer, at det i virkeligheden ofte er dyrevelfærdsorganisationer, der bestemmer, hvad der er tilgængeligt i butikkerne, og som altså sætter en begrænsning på, hvad forbrugerne har mulighed for at købe.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen

Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.

Allerede abonnent? Log ind her

Få ubegrænset adgang med abonnement