- Vi skal vænne os til et nyt mønster

- I takt med at restauranter og cafeer er lukket ned, har vi nu næsten intet salg til food service. Derimod har salget flyttet sig til detail og industri (pålæg, pølser osv.), hvor vi oplever en markant fremgang, lyder det fra Frilands direktør i en beretning

på Frilands hjemmeside.

Friland har salgsmæssigt måttet vænne sig til et nyt mønster i lyset af corona-situationen, fortæller direktøren Claus Hein i en beretning på Frilands hjemmeside.

- I takt med at restauranter og cafeer er lukket ned, har vi nu næsten intet salg til food service. Derimod har salget flyttet sig til detail og industri (pålæg, pølser osv.), hvor vi oplever en markant fremgang. 

- Som et eksempel på dette, opnår vores tyske kontor i øjeblikket et rigtigt godt salg, og det tyder på, at marts bliver ny rekord. Det er tilmed lykkedes at få solgt en større del af vores frostlager end normalt, lyder det fra Claus Hein.

Desuden oplever Friland en høj interesse for det økologiske grisekød fra Nordamerika, fortsætter han.

- Vores forventninger til fremtidigt salg til kontinentet er fortsat gode.

Står sammen

Claus Hein slutter sin beretning af med at se indad.

- Hverdagen for os i administrationen er ganske anderledes end for bare ti dage siden, men alle opgaver bliver fortsat løst hele vejen rundt. Det er dejligt at opleve, hvordan hele Friland står sammen - fra landmanden, produktionen og videre til administrationen - så hjulene kan holdes i gang i denne meget anderledes tid, skriver han.

Læs også