Forbrugere tænker på dyrevelfærd i supermarkedet
Danskerne tænker på dyrevelfærd, når de står i supermarkedet og handler fødevarer. Det viser en undersøgelse med fokus på Det Statslige Dyrevelfærdsmærke, som YouGov har udarbejdet for Fødevarestyrelsen. Det skriver Fødevarestyrelsen i en pressemeddelelse.
Undersøgelsen viser blandt andet, at cirka syv ud af ti danskere kender til Det Statslige Dyrevelfærdsmærke »Bedre Dyrevelfærd«, og størstedelen af dem, der har kendskab til mærket, har også tillid til det. Undersøgelsen peger også på, at cirka syv ud af ti danskere går op i dyrevelfærd, når de står i supermarkedet og køber ind til middagsbordet.
Undersøgelsen viser også, at der er en høj andel af børnefamilier, der går op i Dyrevelfærdsmærket. Her er det hele otte ud af ti i undersøgelsen, der svarer, at de kender Det Statslige Dyrevelfærdsmærke, og også hele otte ud af ti børnefamilier svarer, at de har tillid til mærket.