Samson Agrolize: Det går forrygende til trods for corona

I en tid, hvor mange dele af samfundet vånder sig under coronarestriktionerne, løber Samson Agrolize medarbejderne stærkt.

- Nu har vi jo kun eksisteret siden 2016 og siden er det da gået stærkt. Alligevel må jeg her op til sæsonstart 2021 konstatere, at vi faktisk har rekord på alle discipliner, fortæller Henrik Kirketerp-Møller, administrerende direktør for Samson Agrolize, der anerkender, at med etableringen af Samson Agrolize i november 2016 som eneforhandler af Samson-produkter i Danmark, har der været rekordkurs hvert år.

- Vi er blevet valgt til som landets største brugtcenter for Samson-gyllegrej og kan fokusere fuldt og helt på dette marked. Med ni mand i værkstedet her og ligeså mange i marken med vore seks servicebiler, har vi haft fuldt op at gøre med sæsonklargøring af kundernes maskiner og med at klargøre de brugte vogne, vi får ind.

Henrik Kirketerp-Møller er stærkt fokuseret på altid have den store brugthal fyldt med brugte og klargjorte gyllevogne og andet Samson-udstyr.

Handler forsigtigt

- Trods coronanervøsitet er det gået forrygende her op til sæsonstart 2021. Og der handles fortsat gyllevogne nu, hvor sæsonstarten er blevet udsat på grund af frosten, siger Henrik Kirketerp-Møller.

- Vi da været ængstelige for at blive ramt af corona, men det er heldigvis ikke sket. Vi tager alle forholdsregler og har i stedet for åbent-hus og andre kundearrangementer, modtaget vore kunder individuelt. De kan jo komme her og se på vognene i de åbne haller, og så har vi en lille skurvogn på pladsen, hvor vi kan sidde et par stykker med stor afstand fra hinanden og aftale, hvad der skal aftales.

Henrik Kirketerp-Møller vil ikke skjule, at han da hellere havde mødt kunderne på Agromek, dyrskuer og forskellige kundearrangementer, hvor det er nemmere at vise de nye produkter frem.

- Vi glæder os til, det bliver normalt igen, siger han.

Eksporterer klargjorte vogne

De ellers klargjorte vogne i brugthallen må en gang imellem en tur ind på værkstedet igen.

- Vi sælger en støt stigende del af vore brugte vogne til udlandet, og her kan det ske, vi skal tilpasse dem disse markeder. For eksempel kører man jo med luftbremser i Frankrig og Tyskland, og så må vi lige tilpasse vognene de forskellige bestemmelser i disse lande.

- Generelt venter vi et stigende salg til udlandet – også af det brugte grej – fordi der flere steder i Europa er kommet skærpede gødningslove, og det er jo et område, hvor man godt kan sige, vi hidtil har været foran her i Danmark, bemærker direktøren.

pj

Læs også