Supermarked hæver priserne i miljø-stunt: En pakke wienerpølser stiger med 21 kroner

Den tyske supermarkedskæde Penny har hævet prisen på blandt andet kød og yoghurt, så de afspejler de »reelle omkostninger«, skriver mediet The Guardian.

Ifølge det britiske medie The Guardian har priserne på madvarer som wienerpølser, mozzarella og frugtyoghurt fået et nøk op hos den tyske discount-supermarkedskæde Penny.

Det skyldes, at kæden vil sælge varerne til de »reelle omkostninger«, der er ved at producere og spise maden.

Prisen er fastlagt af eksperter fra Nürnbergs Tekniske Højskole og Greifswald Universitet ud fra deres effekt på jorden, klimaet, vandforbruget og sundheden.

Vil du læse mere?

Prøv to måneder til én måneds pris.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også