Trods coronakrise og andre udfordringer voksede Frilands omsætning sidste år til 859 millioner kroner mod 823 millioner kroner sidste år.
Det skriver Fagmediet Økologisk.
Det svarer til en fremgang på 4,4 procent, og det er igen to økologiske kødkoncepter, som løfter omsætningen og driver den største del af væksten.
Som vanligt bidrager det økologisk grisekød med den største luns af omsætningen hos Friland. Salget udgør 52 procent, mens økologisk oksekød udgør 32 procent. Dermed bidrager økologien samlet med 84 procent af Frilands omsætning i et år, hvor Danish Crown-datterselskabet slagtede lidt færre dyr end året før.
- Af de ting, vi ikke selv har været herre over, er Covid-19 og afrikansk svinepest uden sammenligning de hændelser, der står tydeligst, når vi kigger tilbage på dette regnskabsår. Selvom Friland ikke er blevet ramt så hårdt, som man kunne frygte, har særligt Covid-19 skabt en del forskydninger, men min vurdering er, at Friland har formået at navigere fornuftigt igennem, siger Peter Fallensen Ravn, formand for Friland, til Fagmediet Økologisk.