Business dating: Øko-producenter og aftagere mødes

Branchearrangementet »Book en mark« er klar med nye datoer, nye lokationer - en oplagt mulighed for at skabe samhandel mellem land og by.

På den ene side af bordet sidder økologiske producenter med råvarer og produkter, mens den anden side af bordet er reserveret til aftagere fra hoteller, restauranter, kantiner, offentlige køkkener, dagligvarekæder og fødevarevirksomheder.

For sjette år i træk mødes Madfællesskabet med Landbrug & Fødevarer, når parterne inviterer landets fødevareproducenter, landmænd, grossister, køkkenchefer, indkøber, og madprofessionelle fra private og offentlige køkkener til faglig speeddating på tværs af hele Danmark.

Målet er at skabe samarbejdsaftaler og kontakter mellem de, der laver råvarerne og de, der bruger dem.

- Jeg synes, det giver god mening, at man som restaurant, hotel, kantine eller offentligt køkken er nysgerrig på de fødevarer, der produceres i området. Og omvendt at man som økologisk producent møder potentielle kunder fra egnen. Det er netop det, »Book en mark« handler om, og gennem årene har hundredvis af producenter og aftagere mødt hinanden på den måde og startet forretning sammen, fortæller Lærke Kirstine Lund, der er projektleder og sektorchef i Landbrug & Fødevarer.

»Book en mark« er »business dating« mellem økologiske producenter og aftagere. På den ene side af bordet sidder økologiske producenter med råvarer og produkter, mens den anden side af bordet er reserveret til aftagere fra hoteller, restauranter, kantiner, offentlige køkkener, dagligvarekæder og fødevarevirksomheder.

Kommende arrangementer

Kom med, når der inviteres til »Book en mark« i:

• Odense: Hos G.A.S.A – 12. marts

• Aarhus: Hos Turbinehallen – 22. april

• Nordjylland: Hos Lille Østergaard Økologi – 14. maj

• Bornholm: Lokation kommer snart – 24. september

• København: Hos Spor 10, Jernbanebyen – 8. oktober

Forretning, det helt rigtige match og økologi

»Book en mark« har siden 2019 dannet rammerne, så hundredvis af økologiske producenter og aftagere har kunne møde hinanden og skabe fælles forretning.

Arrangementerne er en del af projektet Madfællesskabet og er støttet af Fonden for Økologisk Landbrug.

Det handler om forretning, det helt rigtige match og økologi.

Læs også