Vestjysk er ikke kun en landboforening
Vestjysk Landboforening har skiftet navn og logo til ”vestjysk”. Navnet dækker ikke bare over selve landboforeningen, men også et moderne og fremtidsorienteret rådgivningsselskab

Vestjysk Landboforenings nye logo – nu er navnet slet og ret: vestjysk
En navneændring fra Vestjysk Landboforening til vestjysk skal signalere, at rådgivningsselskabet med hovedsæde i Ringkøbing opfattes som en moderne og fremtidsorienteret rådgivningsvirksomhed for alle typer erhverv.
- Vi har et ønske om, at vi i fremtiden i endnu højere grad opfattes som den personlige rådgiver for alle typer erhverv – og i den forbindelse signalerer Vestjysk Landboforening i nogen grad, at vi alene rådgiver landbrugserhvervet. Sådan er det ikke. Vi rådgiver og er revisionsselskab for mange andre typer erhverv – eksempelvis håndværkere, detailhandlen, produktionsvirksomheder og liberale erhverv. Dog vil landbruget altid være vores kerneområde, og vestjysk vil uanset navneændringen fortsat være den lokale landboforening, der hjælper landbruget til endnu bedre resultater, siger direktør Jens Møller Nielsen.
- Vi har et ønske om, at vi i fremtiden i endnu højere grad opfattes som den personlige rådgiver for alle typer erhverv – og i den forbindelse signalerer Vestjysk Landboforening i nogen grad, at vi alene rådgiver landbrugserhvervet. Sådan er det ikke. Vi rådgiver og er revisionsselskab for mange andre typer erhverv – eksempelvis håndværkere, detailhandlen, produktionsvirksomheder og liberale erhverv. Dog vil landbruget altid være vores kerneområde, og vestjysk vil uanset navneændringen fortsat være den lokale landboforening, der hjælper landbruget til endnu bedre resultater, siger direktør Jens Møller Nielsen.
Erhvervspolitisk forening
Vestjysk Landboforening – nu vestjysk – vil også i fremtiden vil være en erhvervspolitisk forening til gavn og fremme for landbruget:
- Vi står stærkt, når det handler om rådgivning af landbrugshvervet. I øvrigt en rådgivning, der altid tager udgangspunkt i den enkelte landmand og bedriften. Vi har absolut store ambitioner om at være landbrugets foretrukne samarbejdspartner, og vi har aldrig været stærkere end nu, når det gælder rådgivningskompetencer overfor landbruget, forklarer Jens Møller Nielsen.
- Her i Ringkøbing har vi samlet et særdeles stærkt rådgivningsteam, der betyder, at vi oplever fremgang – både i forhold til rådgivningen hos vores bestående kunder; og at vi også kan byde mange nye kunder velkommen. Samlet set betyder det, at vi aldrig har stået så stærkt som nu, siger Jens Møller Nielsen.
- Vi står stærkt, når det handler om rådgivning af landbrugshvervet. I øvrigt en rådgivning, der altid tager udgangspunkt i den enkelte landmand og bedriften. Vi har absolut store ambitioner om at være landbrugets foretrukne samarbejdspartner, og vi har aldrig været stærkere end nu, når det gælder rådgivningskompetencer overfor landbruget, forklarer Jens Møller Nielsen.
- Her i Ringkøbing har vi samlet et særdeles stærkt rådgivningsteam, der betyder, at vi oplever fremgang – både i forhold til rådgivningen hos vores bestående kunder; og at vi også kan byde mange nye kunder velkommen. Samlet set betyder det, at vi aldrig har stået så stærkt som nu, siger Jens Møller Nielsen.
Nyt logo
I forbindelse med navneændringen har vestjysk også valgt at introducere et nyt logo og en ny designlinje:
- Vi har ønsket en mere unik og genkendelig identitet, og samtidig har vi ønsket, at bevare de nuværende værdier i virksomheden. Sammen med det nye korte navn har vi tilkoblet et ikon, der er baseret på V’et fra vestjysk. V’et danner samtidig et ’flueben’, der symboliserer: ’Den klarer vi’ og ’Godkendt’, ligesom det danner en graf, der symboliserer vækst, både naturligt og økonomisk, forklarer Jens Møller Nielsen.
Han tilføjer, at elementerne danner desuden en dråbe, der symboliserer bevægelse, refleksion og transformation. De runde former i ikonet danner ligeledes et udtryk, der spiller sammen med de menneskelige kompetencer og værdier, som er kernen i vestjysk.
- For at kommunikere rådgivning og understøtte den nye identitet har vi også valgt at tilknytte en taleboble, der illustrerer, at vi en rådgivningsvirksomhed, der kommunikerer ligeværdigt med vores kunder og medarbejdere, siger Jens Møller Nielsen.
- Vi har ønsket en mere unik og genkendelig identitet, og samtidig har vi ønsket, at bevare de nuværende værdier i virksomheden. Sammen med det nye korte navn har vi tilkoblet et ikon, der er baseret på V’et fra vestjysk. V’et danner samtidig et ’flueben’, der symboliserer: ’Den klarer vi’ og ’Godkendt’, ligesom det danner en graf, der symboliserer vækst, både naturligt og økonomisk, forklarer Jens Møller Nielsen.
Han tilføjer, at elementerne danner desuden en dråbe, der symboliserer bevægelse, refleksion og transformation. De runde former i ikonet danner ligeledes et udtryk, der spiller sammen med de menneskelige kompetencer og værdier, som er kernen i vestjysk.
- For at kommunikere rådgivning og understøtte den nye identitet har vi også valgt at tilknytte en taleboble, der illustrerer, at vi en rådgivningsvirksomhed, der kommunikerer ligeværdigt med vores kunder og medarbejdere, siger Jens Møller Nielsen.