Salg af mærkevarer mere end reddede Arla-regnskab

Et stigende salg af Arlas mærkevarer til forbrugerne, som for eksempel Lurpak, mere end opvejede et faldende salg på industrimarkedet i 2020. Dermed var der samlet fremgang i forhold til seneste regnskab.

Det ser måske på overfladen lidt kedeligt ud, men der er faktisk sket en meget stor udvikling i 2020 i Arla.

Sådan lød det fra Arlas økonomidirektør Torben Dahl Nyholm, da han torsdag formiddag gennemgik det seneste årsregnskab for Arla, og kom ind på, at den samlede omsætning i 2020 ender på samme niveau som i 2019.

Vil du læse mere?

Køb abonnement her

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også

Bagelyst under lockdown førte til markant vækst hos nordjysk æggeproducent
Medvind i Vestjylland: Økologisk svineproducent giver den »max gas« på bundlinjen
Trods rekordomsætning: Pandemien rammer mejeri hårdt på bundlinjen
LandbySyd fik lille millionoverskud
Efter 55 år i branchen: Bording Minkfodercentral taber millioner på erhvevsnedlukning
Fødevarevirksomhed øger omsætning, men halverer overskuddet