Ingredienskoncern fortsætter momentum i andet kvartal
Gode resultater på tværs af Chr. Hansens forretningsområder og regioner sikrer opadgående indsnævring af helårsvejledningen og øger samtidig forventningerne til indeværende årsresultat.

Chr. Hansen har haft et vellykket andet kvartal med organisk vækst på 10 procent. Foto: Chr. Hansen
For den globale ingrediensvirksomhed Chr. Hansen, Hørsholm, har årets andet kvartal fortsat den retning, som virksomheden satte i første kvartal.
Andet kvartal for 2020/21 bød på organisk salgsvækst på 10 procent - ligeligt fordelt mellem volumen/mix og pris. Væksten var primært drevet af virksomhedens Health & Nutrition-division, der leverede 14 procent vækst, mens Food Cultures & Enzyms leverede 8 procent i vækst.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her