DanBred har ændret virksomhedens organisationsstruktur specifikt for at understøtte virksomhedens strategi om at komme endnu tættere på partnere over hele verden.
DanBreds nye organisationsstruktur reflekterer den nuværende markedssituation og vil underbygge virksomhedens generelle strategi om at øge vækst på de mest væsentlige markeder og komme tættere på partnere over alt i verden.
- Det er essentielt, at vi, som en international virksomhed med ambitiøse vækstplaner, har en opdateret og professionel organisationsstruktur, der kan understøtte dette, forklarer Claus Fertin, administrerende direktør i DanBred, i en pressemeddelelse.
Ny i topledelsen
Den nye organisationsstruktur har ledt til, at Stefan Derks nu bliver en del af topledelsen i DanBred, som »Regional Director Europe«.
Ifølge DanBred har Stefan Derks været en del af DanBred i flere år, og har en dybdegående viden om den europæiske griseindustri på grund af sine mange års erfaring fra Holland. Derfor vil Stefan Derks nu bidrage til at styrke DanBred tilstedeværelse i Europa.
- DanBred-dyr har den hurtigste tilvækst kombineret med den bedste fodereffektivitet, og dette budskab er jeg meget spændt på at sprede over hele Europa, fortæller Stefan Derks selv i meddelelsen.
Det oplyses endvidere, at det er essentielt for avlsselskabet at styrke tilstedeværelsen på alle væsentlige markeder. Derfor er Thomas Orthaus Hansen flyttet til en ny position i ledelsen, som »Regional Director Asia, Americas & Africa«. I denne position vil Thomas Orthaus Hansen fokusere specifikt på at vækste DanBreds tilstedeværelse på disse markeder.
Derudover har DanBred også budt Peter M. Mathiasen velkommen i ledelsen, som ny »Supply Chain & Operations Director«.
Peter M. Mathiasen har arbejdet i DanBred i mange år, og han har stor erfaring med DanBreds produkter, serviceløsninger samt genetikken, hvilket vil være en stor force, når han skal styrke DanBreds position som verdensledende leverandør af genetik og skræddersyede løsninger.
Udvider antallet af Key Account Managers
DanBred oplyser, at det er for at sikre det gode samarbejde med partnere over hele verden – også fremadrettet – at selskabet har valgt at flytte flere eksisterende medarbejdere til nye positioner som Key Account Managers.
Dette skal specifikt bidrage til DanBreds ambitiøse vækstplaner og styrke DanBreds tilstedeværelse yderligere på de vigtigste markeder.
Avlsselskabet oplyser videre, at svineproduktionen i Danmark lige nu står et svært sted, da priserne på foder er på et historisk højt niveau. Omkostningerne er steget, og det har påvirket producenternes økonomiske fortjeneste negativt.
Ifølge DanBred er det bedste, man kan gøre i denne situation, at sikre, at man producerer slagtegrise med de bedste gener, da dette kan bidrage til at reducere foderforbruget.
Fortjeneste med avlsfremgang
Avlsselskabet påpeger endvidere, at DanBreds løbende avlsfremgang resulterer i direkte fortjeneste for griseproducenterne.
I meddelelsen peger virksomheden blandt andet på, at slagtegriseegenskaber er markant forbedrede i de seneste år, hvor blandt andet foderudnyttelse for alle tre DanBred racer er forbedret med mere end 10 procent, hvilket angiveligt er en fremgang der slår 1:1 igennem for slagtegrise i produktionsbesætninger.
Målet med DanBreds nye organisationsstruktur er ifølge avlsselskabet at sikre, at endnu flere producenter over hele verden kan opnå verdensklasse resultater.