Nye bore-/skruemaskiner til flere formål
Ryobi producerer og sælger en bred vifte af elektrisk håndværktøj. Blandt producentens nyheder findes to typer bore-/skruemaskiner

yobis kraftigste kulfri bore-/skruemaskine til dato har et patenteret motordesign, som bruger stærkere magneter og roterer hurtigere end mange andre bore-/skruemaskiner, hvilket giver mulighed for boring med op til 2.100 omdr./min.
Ryobis kraftigste kulfri bore-/skruemaskine til dato har et patenteret motordesign, som bruger stærkere magneter og roterer hurtigere end mange andre bore-/skruemaskiner, hvilket giver mulighed for boring med op til 2.100 omdr./min.
Den optimerede motor har en borekapacitet på 54 mm i træ og 13 mm i metal, samt et drejningsmoment på 95 Nm. Dette gør selv de mest krævende renoveringsprojekter til en leg.
Ud over at være Ryobis hidtil kraftigste bore-/skruemaskine har denne maskine også en enestående driftstid, og kan bore op til 280 huller pr. opladning (i 13 x 50 mm træ).
Bore-/skruemaskinen har en førsteklasses 13 mm borepatron i metal og leveres med et støttehåndtag, som giver stabilitet, når der bores gennem hårde materialer.
Bore-/skruemaskine med slag
Programmet fra Ryobi omfatter også RPD18X – ONE+™ HP bore-/skruemaskinen med slag.
Takket være den kraftige hammerfunktion leverer denne slagskruemaskine en hastighed på op til 31.500 slag/min ved en borekapacitet på 13 mm i murværk.
Derudover har den samme kapacitet til træ og metal som RDD18X, hvilke gør den den ideel til boligforbedringer, der kræver boring i murværk.
Denne slagskruemaskine er ikke alene Ryobis kraftigste til dato, men også den smarteste. Slagskruemaskinen har fire hastighedsindstillinger inklusiv en hjælpefunktion, der starter op ved en lavere hastighed for at sikre at skruen tage fat, derefter øges hastigheden til den maksimal hastighed for at afslutte opgaven hurtigt.
Den skruer uden besvær skruer og bolte i med et højt drejningsmoment på 300 Nm og 4.000 slag/min.