Mere ens huld hos drægtige søer med foderstationer end med gulvfodring
Griseproducent erstattede gulvfodring i drægtighedsstalden med nye, selvlåsende CallBack-foderstationer. - Det har givet mere ro blandt søerne, og foderet fordeles mere ens, siger han.

- Jeg synes allerede, jeg kan se, at mine søer begynder at få et mere ensartet huld, siger griseproducent Tommy Petersen, der i november sidste år fik installeret 12 selvlåsende CallBack foderstationer i sin drægtighedsstald. Fotos: Erik Kjærgaard Christensen
- Jeg synes allerede, jeg kan se, at mine søer begynder at få et mere ensartet huld. Og der er helt klart blevet mere ro i drægtighedsstalden, siger griseproducent Tommy Petersen.
Han fik i november sidste år - som den første i Danmark - installeret 12 selvlåsende CallBack-foderstationer i sin drægtighedsstald. Foderstationerne, der er fra Big Dutchman, kan betjene op til 20 søer hver.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her