#DanskMælkIMellemøsten: Influencere på sociale medier promoverer dansk øko-mælk i Mellemøsten
Bloggere og influencere i Mellemøsten tapper ind i, hvad Mejeriforeningen kalder for »et kæmpe markedspotentiale for økologi«. Foreningen står nemlig bag en kampagne, der skal fremme dansk økologisk mælk i samarbejde med 21 influencere i regionen.

Mobiltelefonen skal være bindeleddet mellem dansk øko-mælk og arabiske forbrugere. Nu er 21 influencere i området med på vognen om at drive fremstødet. Foto: Pixabay
- Der er ikke noget bedre end at starte dagen med et glas mælk og en sund morgenmad. Mælk er en naturlig kilde til vitaminer, mineraler, calcium og protein. Vi vælger økologiske mejeriprodukter med en europæisk certificering til vores familie.
Sådan lyder teksten i et opslag på det sociale medie Instagram fra den Dubai-baserede influencer Nareeman Fawzy, hvor han nyder et glas økologisk mælk fra Danmark.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her