Danish Crown møder kritik af klimakampagne
Forbrugerrådet Tænk og tænketanken Concito er gået Danish Crowns store reklamekampagne om det klimavenlige svinekød efter i sømmene og finder den vildledende.

Det havde været mere rigtigt at kalde svinekødet fra Danish Crown »mindre klimabelastende, end du tror«, mener formanden for Forbrugerrådet Tænk. Foto: Colourbox
- Vores grise er mere klimavenlige, end du tror.
Sådan lyder budskabet i den reklamekampagne, der ifølge Danish Crown selv skulle være den største reklamekampagne, selskabet har kørt. Med ovenstående budskab og deres nye slagord »klimasvin« har de reklameret i tv, radio, annoncer, reklamesøjler, betalte artikler, mm.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her