Maykers danner ramme for landbrugets potentielle digitale milliardmarked

En rapport fra konsulenthuset McKinsey viser, at onlinehandel i landbruget har stort udviklingspotentiale og kan have en milliardværdi på 74 milliarder kroner. Og landmænd handler i stigende grad mere online. Online er dét overblik, prissammenligning og kvalitetssikring, der leder dem.

Hele Maykers eksistensgrundlag, mener den danske landechef Jesper Knudsen, ligger i, at man får opbygget en platform, der informerer, samler og skaber samme tillid sælger og køber imellem som »ude i virkeligheden«. Foto: Maykers Hos Grønning Smede- og Maskinforretning har man i følge medindehaver Claus Bertram Marcussen haft gode oplevelser med online handel på markedspladsen og har set fordelene i den udvidede kundekreds, online handel giver. Foto: Grønning Smede- og Maskinforretning Foto: Grønning Smede- og Maskinforretning

Ny elektronik, tøj, ja sågar dagligvarer.

Der er ikke dét, man efterhånden ikke kan købe online, uden man behøver at forlade husstanden.

Den udvikling har man også set inden for landbruget, og den er sket hurtigt over de seneste år. Her har konsulenthuset McKinsey tilbage i august fremlagt en rapport om stigningen fra 2019 til 2020.

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også