Nyt skræddersyet servicetilbud rulles ud til kunderne
S. D. Kjærsgaard er klar til at vise deres kunder et helt nyt produkt. SDK Care er et skræddersyet servicetilbud både til kunden, som ønsker hele servicepakken og til kunden, som ønsker at gøre så meget som muligt selv.

Marketingschef Werner Elhauge (tv) og Heine Slyk Søe, som er eftermarkedsansvarlig, er klar til at fortælle kunderne om deres nye skræddersyede servicetilbud.
Folderne om S. D. Kjærsgaards nye produkt »SDK Care« er stadig varme, for de kommer direkte fra trykkeriet, så nyt er det nye tilbud til kunderne.
- Det er et koncept – en hel pakke man køber skræddersyet til den enkle kunde, fortæller marketingschef Werner Elhauge om en ny serviceaftale, som præsenteres på Landbrugsmessen Gl. Estrup for første gang i en toptunet servicevogn inden længe.
- Tidligere havde vi egentlig kun et tilbud til de kunder, der ville have hele servicepakken, nu har vi også et til dem der vil klare så meget som muligt selv, fortæller Heine Slyk Søe, som er eftermarkedsansvarlig og primus motor for koncernens nye produkt.
Tre forskellige pakker
Serviceaftalen kan tilkøbes til både brugte og nye maskiner, og oprettes som et årligt abonnement på 1.189 kroner, hvor kunden vælger en af tre pakker; »Care«, »Care Light« og »Family«.
Family-pakken er til den landmand, som gerne vil stå for alt med sin maskine selv. Og her får landmanden 30 procent rabat på servicegebyret ved udkald, og en ekspreslevering af reservedele inden klokken 07.00 til 149 kroner.
Vælger man mellempakken »Care Light« får man ekspreslevering til 129 kroner, 40 procent rabat på servicegebyret ved udkald, filtre, erstatningsmaskine ved nedbrud, tekniske updates og vejledning, mulighed for udvidet reklamationsret og et sikkerhedseftersyn til 995 kroner inklusive arbejdsløn.
Vælger man fuldservise »Care-pakken« får man ekspreslevering til 99 kroner, 50 procent rabat på servicegebyret ved udkald, filtre, olie (arbejdsløn og kørsel), erstatningsmaskine ved nedbrud, tekniske updates og vejledning, mulighed for udvidet reklamationsret og et sikkerhedseftersyn til 495 kroner inklusive arbejdsløn.
- Serviceaftalerne skal tilgodese landmændene, siger Heine Slyk Søe.
Aftalen gør det også muligt at vælge en SDK Trac. En GPS-enhed, som kender maskinens placering og blandt andet fortæller når det er tid til næste service. Et system, der kan tilgås via internettet eller ens smartphone.
Bredt udvalg
Foruden S.D. Kjærsgaard nye service-præsentation kommer standen også til at rumme flere maskiner.
En Case 150 X med frontlæsser, en Case Luxxum 120, En Case Puma 175 CVX og en Case 321, foruden en Case CX18C minigraver fra Case Construction programmet.
- Og så kommer der en Horsch-harve, fordi vi har en samudstilling med dem, siger Heine Slyk Søe.
Marketingschef Werner Elhauge fortæller, at man fra i år vil til at gøre endnu mere ud af de dyrskuer, virksomheden udstiller på.
Kendt armlæn
Heine fremhæver Luxxumén, som har 120 hestekræfter.
- Den har en unik transmission, der fungerer lidt ligesom automatgear i en bil. Man indstiller transmissionen til den enkelte landmand. Man kan blandt andet bruge koblingen som bremsepedal og indstille afstanden mellem gearene, så man undgår, traktoren hopper ved enden af marken. Der findes ikke andre fabrikater med samme gearkasse, forklarer han.
Og så er der Pumaén, som kommer i jubilæums-rød og med vario-transmission med 175 heste, som booster til 225.
- Den har Case IH’s kendte armlæn med multi control. Så behøver landmanden kun lære sit personale op i et armlæn, siger Heine. Traktoren er med 14 LED-lamper, fritsynstag og den er den største traktor i Puma Short Wheel Base-serien.