John Deere lancerer med 7R-serien og 8R-serien to nye serier. Der er tale om i alt seks nye modeller i R7-serien og 15 modeller i 8R-serien.
På Agritechnica 2019 viser John Deere to nye traktorserier. En ny generation af 7R-traktorserien, hvor topmodellen yder 373 hk, og en ny 8R-serie i tre forskellige versioner. De seks nye 7R-modeller har fået nyt førerhus og en række luksuriøse funktioner, blandt andet betjeningskonceptet CommandPRO.
7R-traktorerne kan vælges med trinløse AutoPowr-transmissioner eller e23-transmissioner med PowerShift, som passer til en lang række transportopgaver eller kraftudtagsbetjente maskiner i forbindelse med udbringning af gødning, spredning, såning, presning eller slåning.
Ved hjælp af EZ Ballast kan 7R-traktoren også påføres ballast i løbet af få sekunder fra førerhuset til tungere kultiveringsarbejde.
Traktorpiloter vil især blive glade for det nye CommandPRO, som nu fås til alle traktorer i 7R-serien med AutoPowr-transmission. Betjeningskonceptet blev først lanceret på 6R-traktorer og viste sig hurtigt at fungere i praksis takket være fortræffelig ergonomi og nem opsætning, pointeres det fra producenten.
Også nye kraftfulde 8R-traktorer
Udover 7R-serien lancerer John Deere også nye 8R-hjultraktorer i tre forskellige koncepter. En ren hjultraktor, to-bæltetraktor 8RT-version og en helt ny fire-bæltetraktor 8RX-version til Agritechnica. Serien spænder i hk-området fra 295 til flagskibsmodellen 8410R med hele 458 hk.
John Deere er den første landbrugsmaskinproducent, der producerer en række standardtraktorer, som kan tilbyde tre forskellige hjul-/bæltekoncepter. De 15 modeller i den nye 8R-serie leveres med adskillige komfortfunktioner, som tidligere var forbeholdt biler i luksusklassen.
CommandPRO-joysticket er nu tilgængeligt på serien, og traktorens karakteristiske udseende er udformet i samarbejde med eksperter fra BMW-Designworks studie i Californien.
8RX-versionen er udviklet for maksimal beskyttelse af jorden uden at gå på kompromis. Traktoren har uden sammenligning klassens mindste overfladekompression samt en transportbredde på mindre end 3 meter, pointerer producenten.
Bælterne findes i bredder fra 41 til 76 cm (16 til 30 trommer), med et kontaktareal på jordoverfladen på over 4,5 kvadratmeter.
Allerede eksisterende transmissionsmuligheder inkluderer 16/5 PowerShift, som nu fås op til 8340R-modellen, den avancerede e23 med Efficiency Manager og trinløse AutoPowr. Bagbremserne er forstærkede, så forbremserne ikke længere er nødvendige selv ved 50 km/t, selvom forbremserne stadig kan bestilles.
Nydesignet kabine
Alle traktorerne i 7R- og 8R-serierne fås nu med AutoPowr-transmission. Betjeningskonceptet blev først lanceret på 6R-traktorer og viste sig hurtigt at fungere i praksis, blandt andet på grund af nem opsætning.
Både i 7R- og 8R-serierne leveres sædet nu med perforeret læder, sædevarme, aktiv luftcirkulation, massagefunktion med to zoner og forskellige elektriske og pneumatiske, justerbare sædeelementer.
Desuden leveres begge traktorserier med Active Seat II-affjedring, som er forbedret for at give endnu bedre respons og øget reduktion af lodrette stød, sammenlignet med førstegenerations-systemet. Det 360 grader LED-lys på modellerne er forbedret med cirka 60 procent, hvilket ifølge producenten gør nat til dag.
per@effektivtlandbrug.dk
Mobil 20 25 10 37
John Deere, hal 13, stand C40