Beercycling-projektet er nomineret i et meget stærkt felt til Dansk Kommunikationsforenings KomPris'15.
Landbrug & Fødevarers store kampagne fra
sommerens Roskilde Festival, Beercycling – Don’t waste your piss!, vakte
forståeligt nok betydelig opmærksomhed både herhjemme og internationalt. Her
blev der opsamlet urin fra festivaldeltagerne, urin som i 2016 skal gøde marker
med maltbyg, der efterfølgende skal brygges øl af - som så tisses ud igen på
Roskilde Festival 2017, hvor ved kredsløbet er sluttet.
Nu er kampagnen også nomineret til Dansk
Kommunikationsforenings KomPris’15. Prisen gives til et projekt, der både er
væsentligt, har dokumenteret effekt og som leverer nytænkning.
I alt er 5 projekter nomineret til prisen.
Vinderen afgøres 12. november, hvor næsten 300 kommunikatører samles til
Kommunikationsdag.
De fem nominerede projekter er:
Rådet for Sikker Trafik og Trygfonden:
Projekt: “Hjælp en hjelmløs"
DR og NordeaFonden:
Projekt: ”Rigtige Mænd"
Folketinget og Undervisningsministeriet:
Projekt: “Skolevalg"
Landbrug & Fødevarer:
Projekt: ”Beercycling"
Forbrugerbevægelsen Stop spild af mad:
Projekt: ”Stop spild af mad"
- De fem nominerede projekter
understreger endnu en gang, at når vi skal ændre noget, er det kommunikation,
der skaber forandringen, siger Astrid Haug, formand for Dansk
Kommunikationsforening og medlem af dommerkomitéen.
Det er således stærke konkurrenter,
Landbrug & Fødevarers Beercycling er oppe imod i konkurrencen.
- Vi håber selvfølgelig at vinde prisen.
Beercycling-projektet lever fint op til kriterierne som både væsentligt,
nytænkende og med dokumenteret effekt. Men under alle omstændigheder, er det i
sig selv ærefuldt at være blandt de nominerede i et så stærkt felt. Den
anerkendelse fra andre professionelle kommunikatører, bekræfter at vi rammer
rigtigt i omdømmeprojektet, fastlår brandmanager Lisbeth Olsgaard.