Nyt Lely-gebyr forarger mælkeproducent

Jakob Hyldegaard Jensen sagde nej til servicekontrakt hos Lely

Jakob Hyldegaard Jensen sidder i frokoststuen på Hyllegaard og vender og drejer en printet e-mail fra Lely Center Nyborg. Han er målløs.

Uden servicekontrakt skal han nu betale et nyt udkaldstillæg på 4.000 kroner hver gang, han bruger Lely til service af sine robotter. Samtidig figurerer der et nyt opkaldstillæg på 815 kroner, fremgår det af mailen.

Han kigger endnu engang på papiret, hvor tallene er så store, at han håber, det er en trykfejl. Men de står sort på hvidt og afsenderen er centerleder Søren Lebæk fra Lely Center Nyborg. 

- Lely kræver nu over 4.000 kroner i gebyrer. Det er inden, de overhovedet har drejet startnøglen i servicebilen eller har åbnet værktøjskassen, siger Jakob Hyldegaard Jensen, som er rystet over Lelys nye gebyrstrategi.

Fra Lely Center Nyborg er der ikke forståelse for Jakob Hyldegaard Jensens kritik af den nye tillægsstruktur.

- Jeg står fuldt og fast inde for vores nye tillæg. Jeg mener at 4.000 kroner er et rimeligt beløb for de mælkeproducenter, som ønsker at stå uden for vores servicekontrakter, siger centerchef Søren Lebæk, som er uforstående over for kritikken.

Læs Effektivt Landbrugs kvægfokus onsdag.

Her kan du se, hvordan du tegner abonnement.

Læs også