Jakob Hyldegaard Jensen sidder i frokoststuen på
Hyllegaard og vender og drejer en printet e-mail fra Lely Center Nyborg. Han er
målløs.
Uden servicekontrakt skal han nu betale et nyt
udkaldstillæg på 4.000 kroner hver gang, han bruger Lely til service af sine
robotter. Samtidig figurerer der et nyt opkaldstillæg på 815 kroner, fremgår
det af mailen.
Han kigger endnu engang på papiret, hvor tallene er så
store, at han håber, det er en trykfejl. Men de står sort på hvidt og
afsenderen er centerleder Søren Lebæk fra Lely Center Nyborg.
- Lely kræver nu over 4.000 kroner i gebyrer. Det er inden,
de overhovedet har drejet startnøglen i servicebilen eller har åbnet
værktøjskassen, siger Jakob Hyldegaard Jensen, som er rystet over Lelys nye
gebyrstrategi.
Fra Lely Center Nyborg er der ikke forståelse for Jakob
Hyldegaard Jensens kritik af den nye tillægsstruktur.
- Jeg står fuldt og fast inde for vores nye tillæg. Jeg
mener at 4.000 kroner er et rimeligt beløb for de mælkeproducenter, som ønsker at stå
uden for vores servicekontrakter, siger centerchef Søren Lebæk, som er
uforstående over for kritikken.
Læs Effektivt Landbrugs kvægfokus onsdag.
Her kan du se, hvordan du tegner abonnement.