Kongskilde kører ny strategi i stilling

- Strategien sætter en stopper for spekulationer i pressen, lyder det fra bestyrelsesformand i Kongskilde Lars Sørensen

Fremover vil alle landbrugsmaskiner- og løsninger fra Kongskilde Industries A/S bliver markedsført under navnet Kongskilde og den røde brand-identitet.

Det er ideen bag Kongskildes nye strategi; den såkaldte ”One Brand”-strategi. Det oplyser DLG.

- One Brand-strategien er vores svar på fremtidige udfordringer. Kongskilde og dets forhandlernetværk vil også være her fremover, siger DLG-koncernchef, CFO og bestyrelsesformand i Kongskilde Lars Sørensen på DLG’s hjemmeside, hvor han fortsætter:

- Det viser vores klare ønske om, at Kongskilde skal fortsætte som et separat mærke. Og strategien sætter en stopper for spekulationer i pressen i den seneste tid.

Ifølge Lars Sørensen vil resultatet af den igangværende proces blive et mere profitabelt Kongskilde:

- På et senere tidspunkt vil vi overveje at finde en ny ejer eller partner for at udnytte Kongskildes potentiale fuldt ud – uden at svække Kongskildes brand eller det veletablerede forhandlernetværk.

Da DLG i februar præsenterede sit regnskab, stod det klart, at maskinfabrikken Kongskilde Industries i 2014 blev nedskrevet med 555 millioner kroner.

Læs også