For sjette år i træk var det i søndags blevet tid til Økodag - dagen hvor de økologiske køer bliver sendt på græs. Endnu engang blev der tale om en kæmpe succes for arrangørerne.

110.000 danskere var således på plads på en af de 65 gårde, der deltog i arrangementet.

Eventchef Anna Lund fra Økologisk Landsforening er glad og tilfreds.

- Det er helt umuligt at sætte en værdi på det her arrangement, fordi det ligger så utrolig højt på skalaen. Det har en KÆMPE branding-værdi, slår hun fast.

Troværdighed
Anna Lund forklarer, at man ikke engang med dyrt indkøbte tv-reklamer, ville kunne opnå samme positive effekt omkring økologien, som Øko-dagen gør nu.

- Der ville vi ikke kunne opnå samme effekt. Folk er jo kritiske over for reklamer, og hvad der ligger bag. Om de nu også passer. Det, at folk kommer ud og selv ser det, giver den bedste troværdighed, som det overhovedet er muligt, siger Anna Lund.