Der er noget at glæde sig over for dagligvarekæden Lidl. Detailbutikken er nemlig årets eneste dagligvarekæde, der går frem i BrancheIndex Dagligvarer 2025.

Kæden placerer sig øverst i hovedkategorien »Værdi for pengene« og indtager samtidig førstepladsen på frugt og grønt.

Ifølge indkøbsdirektør, Peer Sandtner, er netop den anerkendelse central.

- Vi er meget stolte over, at kunderne igen giver os førstepladsen på værdi for pengene. Det viser, at vores arbejde med skarpe priser og kvalitetsvarer gør en reel forskel i hverdagen, siger han i en pressemeddelelse.

Frugt og grønt spiller en særlig rolle i Lidls strategi om at gøre sunde valg mere tilgængelige.

- Når vi for eksempel har 20 procent på alt økologisk frugt og grønt den første uge i hver måned, så tiltrækker det flere kunder, siger Peer Sandtner og tilføjer:

- Vi har derfor en klar ambition om, at momsen på frugt og grønt skal fjernes.

Undersøgelsen er baseret på svar fra 4.694 dagligvarekunder.

Business