Lidl løber med førstepladsen på frugt og grønt
Dagligvarekæden Lidl vinder igen i kategorien »Mest værdi for pengene« og topper samtidig på kvaliteten af sit frugt- og grøntudvalg.

Foto: Lidl Danmark
Der er noget at glæde sig over for dagligvarekæden Lidl. Detailbutikken er nemlig årets eneste dagligvarekæde, der går frem i BrancheIndex Dagligvarer 2025.
Kæden placerer sig øverst i hovedkategorien »Værdi for pengene« og indtager samtidig førstepladsen på frugt og grønt.
Ifølge indkøbsdirektør, Peer Sandtner, er netop den anerkendelse central.
- Vi er meget stolte over, at kunderne igen giver os førstepladsen på værdi for pengene. Det viser, at vores arbejde med skarpe priser og kvalitetsvarer gør en reel forskel i hverdagen, siger han i en pressemeddelelse.
Frugt og grønt spiller en særlig rolle i Lidls strategi om at gøre sunde valg mere tilgængelige.
- Når vi for eksempel har 20 procent på alt økologisk frugt og grønt den første uge i hver måned, så tiltrækker det flere kunder, siger Peer Sandtner og tilføjer:
- Vi har derfor en klar ambition om, at momsen på frugt og grønt skal fjernes.
Undersøgelsen er baseret på svar fra 4.694 dagligvarekunder.