Danone starter året med vækst
Den franske fødevarekoncern, Danone, har i første kvartal fået en god start på året med alle geografier og kategorier i vækst på trods af krigen i Ukraine, forsyningskædeproblemer og inflation.

Der har været vækst i alle Danones kernemarkeder i Q1 af 2022, og dermed tegner året til at have fået en god start for den franske fødevareproducent. Foto: Danone
Der er netop fremlagt kvartalsrapport hos den franske producent af blandt andet yoghurt, Danone. Årets første tre måneder viser vækst med en nettoomsætning på 6,2 milliarder euro (46,1 milliarder kroner) – en stigning på 7,1 procent.
Der blev også vækstet i salget i virksomhedens kernemarkeder. I Europa steg salget med 5,7 procent og i Nordamerika med 5,5 procent. Største salgsvækst oplevede man i Kina og Nordasien med 15,3 procent, mens det resterende marked havde 7 procent i salgsvækst.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her